Sommertur La Bresse 2019
Tilmeldingsfrist er overskredet

Der har allerede været slået lidt på trommer omkring næste års sommertur Og nu bliver det konkret

Hvem:
Turen er næsten for alle. Næsten, fordi vi ikke anbefaler de, som lige har taget mtb-sporten op, at deltage.

Hvornår:
Udrejse med fly lørdag d. 3. august 2019 kl. 09.35 fra København til Zürich. Mødetid: ca. 08.00.
Hjemkomst lørdag d. 10. august kl. 19.10 til CPH.

Hvor:
Vi skal bo omkring La Bresse, som i 2018 var været vært for de to World Cup discipliner XC og DH.
Helt præcist skal vi bo på disse HYTTER.  Det er nogle dejlige fuldtømmer hytter.
Hytterne ligger 7 km fra den hyggelige lille by La Bresse. Til gengæld er der lækre spor lige uden for døren og kun 2 km til bikeparken.

Hvor mange:
Der er p.t. reserveret plads til 30 flyrejsende (samt to der skal køre varebilen med cyklerne).

På cyklen:
XC og enduro spor i alle sværhedsgrader (let øvede til rutinerede) med lokale guider.
Mulighed for at købe uplift med bil en eller flere dage med lokale guider.
BIKEPARK med stolelift samt nedfarter for de fleste, lige fra middel niveau til de endog super vanskelige.
”Legeplads” i bunden af bikeparken med pumptrack, rockgarden, små berms og hop i forskellige størrelser.

Om hytterne:
Med 30+2 deltagere kommer vi til at bo i 4 hytter, der ligger inden for en radius af 32 meter.
Hytterne bliver ikke ”proppet” til sidste seng. Eksempelvis vil en hytte til 12-14 personer i udgangspunktet kun skulle bebos af 8 personer.
Hytterne er fuldt udstyrede med f.eks vaskemaskine, Wi-Fi og æggedeler.
Morgenmad står man selv for og frokost spises i terrænet.
Der er mulighed for at sætte borde sammen ved den ene hytte, så alla kan sidde at spise  sammen ved et eller flere af aftensmåltiderne. Vær obs på at der 4 af dagene er 3 retters menu inkluderet i prisen
Der findes iøvrigt aflåselig cykelstald med 2 bikestands og vandslange til cykelvask.

Planen er:
I første omgang tilmelder du dig grundarrangementet.
På et senere tidspunkt får du mulighed for at tilkøbe guidede ture uden og med uplift. For at kunne få det til at fungere i praksis, laves der en niveauopdeling med ideelt set 3 niveauer. Det kan også blive 2, afhængig af hvor mange der tilmelder sig de enkelte varianter.
Så du vil langt hen ad vejen kunne sammensætte dine 5 cykeldage. Det kan eksempelvis være 2 dage uden uplift let øvede, 1 dag med uplift let øvede og 2 dage i bikeparken (på egen hånd). Eller 5 dage i bikeparken. Eller hele ugen i en liggestol foran hytten med et glas vin i hånden
Jeg forventer at vi laver et info arrangement på den anden side af nytår, hvor man kan stille yderligere spørgsmål om hytter og terræn, så man får tilmeldt sig det ”rigtige”.

Prisen for grundarrangementet der inkluderer:
Fly København-Zürich med Swissair t/r
Bustransfer Zürich-La Bresse t/r
Cykeltransport i varebil Kbh-La Bresse t/r
7 nætter i hytte
4 middage (3 retter) på denne hyggelige RESTAURANT, beliggende 500 m fra hytterne
Ovennævnte grundarrangement koster kr. 5.000. Depositum udgør kr. 2.500, som betales ved tilmelding.
Restbeløbet på kr. 2.500 samt de cykelaktiviteter du senere tilkøber, skal betales omkring 1. juni 2019.

Tillæg:
For par er det muligt at tilkøbe et dobbeltværelse. Pris for dette er kr. 300 pr. person. Begge personer skal meldes til samtidig.
Bliver alle dobbeltværelser ikke tilkøbt af par, udbydes de på et senere tidspunkt som enkeltværelse til en pris af kr. 400

Beregn herudover udgifter til:
Drikkevarer.
Morgenmad (klarer hver hytte for sig).
Frokoster på cafe/enkel restaurant. Beregn ca. kr. 100 inkl. en drik.
Du kan selvfølgelig også tage en selvsmurt sandwich med i rygsækken.
3 aftensmåltider.

Aktiviteter på cyklen:
Pris for en dagstur med guide uden uplift er kr. 200.
Pris for en dagstur med guide med uplift er kr. 450.
Pris for dagskort til bikeparken er ca. kr. 170 pr. dag.
Men disse aktiviteter bliver først udbudt efter ovennævnte info-møde.

Vi glæder os til at modtage din tilmelding.

Bedste hilsner,
DMK´s rejseudvalg

30.01.2019
03.08.2019 kl. 08.00 - 10.08.2019 kl. 19.10