Klubmodul henter siden
Basisteknik (12/6)
Tilmeldingsfrist er overskredet

Er du ny på en MTB eller trænger du til at få grundlæggende færdigheder bedre på plads, så er dette kurset for dig. På Basisteknik kommer vi ind på følgende punkter:

• Indstilling af cykel, så du får det bedst mulige udgangspunkt
  • Grundposition - denne position er dit fundament for alle andre teknikker, og derfor er det yderst vigtigt at få den lært
  • Vi gennemgår alle delelementer i grundpositionen og du vil blive klar til at tage din teknik til nye højder
  • Terrænforståelse og trykkontrol
  • Bremseteknik - du får enkle og simple teknikker, som gør dig rustet til god bremseteknik
Derudover bliver du klog på, hvilke fordele forskellige ændringer på cyklen eller kroppens stilling giver. Målet er at øge bevægeligheden og selvsikkerheden på cyklen, så du føler dig langt mere tryg i skoven. Du er nybegynder eller har kørt lidt i skoven.

Medbring mountainbike, hjelm, vand og det du i øvrigt plejer at have med i lommerne, når du er ude at cykle.

Mødested: P-pladsen på toppen af Geels Bakke.

Instruktør: Katy Petersen

Vores kurser er inddelt i 4 niveauer. Dette kursus er   Niveau 1  .

Niveau 1
  Niveau 2
  Niveau 3
  Niveau 4