Klubmodul henter siden
Hold tempo under pres (31/5)
Tilmeldingsfrist er overskredet

Falder dit tekniske niveau, når du har høj puls eller når du kører cykelløb? Laver du de samme fejl igen og igen? Så er dette kurset for dig!

Det er ikke unormalt, at ens tekniske niveau falder, når man bliver presset. Ofte fører det til en ond spiral, hvor den dårlige teknik gør en endnu mere presset, hvorefter man laver endnu flere fejl.

• Vi arbejder med grundteknikker med høj sadel og høj puls
  • Fart vs risiko
  • Kør hurtigt og teknisk
  • Kørselsøkonomi
  • Det gode linjevalg skaber overblik.
På dette kursus taler vi om, hvordan man holder et godt, stabilt flow igennem et cykelløb, og hvordan man kan køre hurtigere uden at bruge flere kræfter. Vi bygger altså videre på den viden, du allerede har om MTB-teknik og træner den under løbslignende forhold.

Målgruppe: Du kører XC motionsløb (eller vil gerne) med klikpedaler og har fokus på at komme hurtigt igennem skoven.

Medbring mountainbike, hjelm, vand og det du i øvrigt plejer at have i lommerne, når du er ude at cykle.

Mødested: P-pladsen på toppen af Geels Bakke

Instruktør: Thorsten Breiding

Vores kurser er inddelt i 4 niveauer. Dette kursus er   Niveau 3   /   Niveau 4   og vi anbefaler, at du tager kurserne i rækkefølge - eller at du har tilsvarende færdigheder.

Niveau 1
  Niveau 2
  Niveau 3
  Niveau 4