Sommertur 2017
Tilmeldingsfrist er overskredet

Endelig er det sommer og så må det være på tide at løfte sløret for årets tur. Ikke at det er den store hemmelighed. Men nu er der facts på og du kan tilmelde dig

Vi skal til Tjekkiet og det er såmænd bare en ommer (på den fe’e måde, håber jeg) og i det store hele en kopi af turen i 2015.
Så det bliver helt sikkert endnu en af de lækre sommerturer med varmt vejr, korte rør, kølige pils/vin, hyggeligt samvær og hvad en DMK klubtur ellers byder på.

Og jeg understreger lige: Denne tur egner sig til alle (der kan lide XC spor i varierede sværhedsgrader)
Som traditionen tilsiger sker det i uge 31 (30. juli - 6. august). Og i ”korte” træk går det ud på følgende:

Som der står i overskriften er det liftfrie områder vi skal til. Vi skal være i to områder: Først 4 nætter med 3 cykeldage i Adrspach og derpå 3 nætter og 2 cykeldage i Cerna Voda.

Fra søndag d. 30. juli 2017 bor vi på Hotel Javor i en landsby ved navn Adrspach. Et pænt og nydeligt hotel, byens bedste. Sporene er ”old school” XC-spor som naturen har skabt dem. Gode tekniske opkørsler, 150-200 småtekniske Hm, traversering med lidt rødder og sten spredt ud med løs hånd og så en fin nedkørsel hvor din egen hastighed bestemmer sværhedsgraden. Og jo, der er også nogle rigtig teknisk vanskelige passager til de hardcore, men ikke længere end man også kan trække cyklen og er videre et øjeblik efter.
Vores fantastiske tjekkiske samarbejdspartner har sat en lille film sammen til os fra Adrspach
Her det pæne Hotel Javor, hvor vi har 33 senge til rådighed. Der arbejdes på at skaffe 6 senge mere på andet logi.

Efter 4 overnatninger på Javor fortsætter vi til nye eventyr på en endnu mindre lokation ved navn Cerna Voda og vores hotel af samme navn. Der er ca. 2 timers bilkørsel og vil nok for mange udgøre en hviledag. Er du ikke til hviledage kan du sagtens nå nogle timer på ”Rychleby Trails”. Sporene i dette område er en kombination af naturlige spor og byggede/tilpassede spor. Der er 5-6 nedfarter og jeg tør godt garantere at du får det helt store smil på. Det er toplækre spor i forskellig sværhedsgrad. Super afmærket og de slutter alle nede ved cafeen med friske forsyninger til maven.
Vi har 3 overnatninger i Cerna Voda og vender så snuden mod Danmark.
Mere om Rychleby sporene og Hotel Cerna Voda, hvor der kun er 29 senge. Derfor skal nogle bo på Smart Apartments.

Der udbydes i første omgang 33 pladser.
De 29 først tilmeldte bor på Hotel Javor og Hotel Cerna Voda.
De efterfølgende 4 bor på Hotel Javor og Smart Apartments.

Forhåbentlig bliver der fundet yderligere senge i Adrspach og i så fald kommer man til at bo der samt på Smart Apartments. Der er altså et rigtig godt incitament til at melde sig hurtigt til

Prisen inkluderer:
7 overnatninger (30. juli - 6. august) i 2-3 sengs værelser og med morgenmad.
Guider således: I Adrspach 4 guider (fordi vi deler os i 4 hold). I Cerna Voda kun 2 guider fordi de som har været der før selv kan finde rundt ??
Transport t/r i personbil.
Transport af din cykel i varevogn.
Du skal kalkulere med udgifter til:
Brændstof til bilen (ca. kr. 400), frokost, aftensmad, drikkevarer og lommepenge.

Transporten derned og hjem:

Som antydet oven for, skal vi køre i privatbiler. Stiller du bil til rådighed modtager du kr. 1.000 i slitagetilskud.
De som sidder i bilen deles om brændstofudgifterne.
Vi tager hjemmefra tidlig søndag morgen (ca. kl. 06.00). Man kan vælge at køre fra Tjekkiet lørdag aften eller tidlig søndag morgen.

De allerbedste hilsner,
DMKs rejseudvalg

10.06.2017
30.07.2017 kl. 06.00 - 06.08.2017 kl. 20.00